Ανάπλαση Λεωφόρου Φυλής: Ανάπτυξη ή επικίνδυνο έργο;

Είναι θεμιτό να γίνονται έργα ανάπτυξης στην πόλη μας, ωστόσο γινόμαστε αποδέκτες πολλαπλών μηνυμάτων από δημότες που κρίνουν άστοχο έως επικίνδυνο το «στένεμα» της Λεωφόρου Φυλής.

Ο κύριος οδικός άξονας της πόλης έχει μικρύνει επικίνδυνα, καθώς οι θέσεις παρκαρίσματος μετατρέπουν τη λεωφόρο σε συνοικιακό δρόμο και… δίνουν χώρο στην άναρχη επέκταση των ΡΟΜΑ.

 

Η μελέτη που βρήκαμε στο διαδίκτυο αναφέρει τα εξης:

  • Κατασκευή έργων οδοποιίας που αφορούν τμήματα της Λεωφόρου Φυλής.
Συγκεκριμένα τα έργα οδοποιίας περιλαμβάνουν τη βελτίωση – διόρθωση της κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης, τη βελτίωση της προσπελασιμότητας,
τη διαμόρφωση πεζοδιαβάσεων, τη διαμόρφωση των πεζοδρόμων στις διασταυρώσεις των οδών µε σκοπό να διευκολύνονται οι στρέφουσες κινήσεις των οχημάτων καθώς και η επίλυση του προβλήματος στάθμευσης κατά μήκος της Λεωφόρου.
  • Κατασκευή έργων ανάπλασης που αφορούν τµήµατα της Λεωφόρου Φυλής
  • Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης οµβρίων υδάτων του καταστρώµατος της Λεωφόρου Φυλής καθώς και επέκταση, όπου αυτό είναι δυνατόν του υπάρχοντος δικτύου οµβρίων
  • Ανάπλαση και αισθητική αναβάθµιση των πεζοδροµίων της Λεωφόρου
  • Ηλεκτροφωτισµός της Λεωφόρου
  • ∆ιευκόλυνση µετακίνησης ευπαθών οµάδων (ράµπες για ΑΜΕΑ, όδευση τυφλών όπου αυτό είναι εφικτό)
  • Νέος αστικός εξοπλισµός
  • Σήµανση και ασφάλιση της Λεωφόρου

 

Περιγράφει το δήμο  ως εξης:

Τα Άνω Λιόσια εκτός από περιοχή που δέχθηκε όλες τις χωρικές επιπτώσεις της εσωτερικής µετανάστευσης (αυθαίρετη δόμηση, άμορφος αστικός ιστός),

τα τελευταία 40 χρόνια συγκέντρωσαν και μια σειρά από υπερτοπικές λειτουργίες, οι οποίες όχι µόνο δεν ανήκουν στις λεγόμενες «ευγενείς» λειτουργίες, αλλά αντίθετα μπορούν να χαρακτηρισθούν ως οχλούσες   ή ως υποβαθμίζουσες  ή µη συµβατές µε τον περιβάλλοντα χώρο.

Σ’αυτές περιλαμβάνονται :

  • Η χωματερή  των Άνω Λιοσίων
  • Οι εγκαταστάσεις του Ο∆∆Υ 
  • Τα στρατόπεδα στρατηγού Λιόση και Μ.Α.Κ.
  • Το αμαξοστάσιο  του ΟΑΣΑ

Η ύπαρξη αυτών των χρήσεων και λειτουργιών αποτελεί τα τελευταία χρόνια το κύριο ανασταλτικό πλέγμα για την  αναβάθμισή της περιοχής.

 

η μελέτη αναφέρει οτι 

Τα πεζοδρόμια είχαν μεταβλητό πλάτος που κυμαίνεται μεταξύ 9,90µ και 11,60µ.

 

Η μελέτη προτείνει : Προκειμένου να κατασκευαστούν πεζοδρόμια µε επαρκές πλάτος, για τη ασφαλή κίνηση πεζών και ΑΜΕΑ, και παράλληλα να διασφαλιστεί ομαλή στάθμευση και κυκλοφορία των οχημάτων, προτείνεται αλλαγή της διατομής της οδού.

 

 Η διατομή της οδού θα αποτελείται

από µία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,50µ ανά κατεύθυνση,

θέσεις στάθμευσης πλάτους 2µ στα αριστερά της και πεζοδρόμια ελάχιστου πλάτους 1,50µ εκατέρωθεν, καθόλο το µήκος της.
 Όπου προβλεφθούν θέσεις στάθμευσης το ελάχιστο πλάτος του πεζοδρομίου πρέπει να προσαυξηθεί κατά 0,75µ.

 

Πριν την ανάπλαση 

Για το πλάτος του δρόμου

Η μελέτη προτείνει

Το πλάτος του υπό  μελέτη τμήματος της  λεωφόρου σήμερα είναι μεταβλητό.  Από την κυκλοφοριακή μελέτη προτείνεται ενιαίο πλάτος 7,50µ µε μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ρείθρο 0,25µ

 

 

Γίνεται αναφορά στην όχληση που θα προκληθεί κατά τη διάρκεια των εργασιών  στην πανίδα αλλά και στα ζώα ευτυχώς όμως την κρίνει αμελητέα.

Σημειώνει όμως το εξής :

Η Βελτίωση της οδού θα αυξήσει τις περιπτώσεις τραυματισμού και θανάτωσης διαφόρων ειδών πανίδας κατά τη διάρκεια των ημερήσιων και εποχιακών τους µετακινήσεων από τους οικοτόπους που περιβάλλουν την περιοχή για ανεύρεση τροφής.

 

Η αύξηση τέτοιων περιστατικών προκύπτει από την αύξηση της ταχύτητας των οχηµάτων και του πλάτους της οδού, λόγω των προβλεπομένων βελτιώσεων .

 

Και εδώ βρίσκεται όλο το πρόβλημα με την ανάπλαση της Φυλής.

 

Δεν γνωρίζουμε εάν οι συντάκτες της μελέτης έλαβαν γνώση για την ιδιαίτερη ομάδα των ΡΟΜΑ και την αγάπη που επιδεικνύουν στην υψηλή ταχύτητα και την  επικίνδυνη οδήγηση.

 

Η μείωση του πλάτους της  Λεωφόρου είναι σίγουρο ότι θα αυξήσει τα ατυχήματα .

 

Πρέπει να δούμε με υπευθυνότητα ένα τόσο σοβαρό έργο, σε ένα νευραλγικό σημείο όπου έχει χυθεί πολύ αίμα σε αυτόν το δρόμο.

 Δυστυχώς η ανάπλαση αυτή εκτός από την υποβάθμιση της εικόνας του κεντρικού δρόμου τον οποίο διασχίζει όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής για να επισκεφθεί τη Χασιά, εγείρει πλέον και θέμα ασφάλειας καθώς το στένεμα σε συνδυασμό με την παραβατική συμπεριφορά των περιοίκων μετατρέπει τη Λεωφόρο Φυλής σε δρόμο απροσπέλαστο για πολίτες και επισκέπτες.

 

Οι δημότες έχουν θορυβηθεί και γράφουν

 

«ΧΑΡΙΖΕΙ» την Λεωφόρο Φυλής ο Παππούς στους ΡΟΜΑ, σαν ανταπόδοση για την νίκη που του έδωσαν στις εκλογές – Α.Κ.

 

«Γκετοποιεί»  την Λεωφόρο Φυλής δίνοντας τους ακόμα δυο μέτρα πεζοδρόμιο, για να απλώνουν την ‘’πραμάτεια’’ τους και να παρκάρουν τα αυτοκίνητα τους – Μ.Κ.

 

Μικραίνει επικίνδυνα την Λεωφόρο Φυλής κατά 4 μέτρα, αφήνοντας μια λωρίδα ανόδου και μια λωρίδα καθόδου – Γ.Σ.

 

Σχέδιο δόμησης αυτής της πόλης δεν υπάρχει? Τόσο μικρό κεντρικό δρόμο έχει? Και αν ναι, γιατί δεν έγινε ανάπλαση βάση τον καινούργιων συνθηκών? Γιατί δεν έγιναν απαλλοτριώσεις για ένα σωστό έργο αξίας πολλών εκατομμυρίων?Ήδη έχει χυθεί πολύ αίμα σε αυτόν το δρόμο. Ο κ.ο.κ. κυκλοφορίας στην περιοχή μας δεν ισχύει έτσι κι αλιος, μήπως τώρα τα πράγματα γίνουν χειρότερα?

 

Αυτός που σχεδίασε αυτήν την αθλιότητα πρέπει να είναι απο άλλο πλανήτη.Θα πάει η Δημοτική Αρχή να μαζέψει τα τραπεζάκια που θα στηθούν απο την μία πλευρά,σκέφτηκε κανείς πώς θα διπλοπαρκαρει ο έρμος ο Ρομά και θα έχει έννοια μην κάνει μποτιλιάρισμα.Αλήθεια οταν θέλει κάποιος να σταματήσει σε μαγαζί χωρίς χώρο στάθμευσης θα το παίρνει μαζι τού εκτός απο Σκλαβενίτη.Ριζο Βασιλόπουλο πουθενά αλλού Δεν έχει χώρο ΚΑΛΆ ΞΕΜΠΕΡΔΈΜΑΤΑ παλι τούς δωσατε χώρο “δούνε και λαβείν”

 

Εγώ πάντως πρώτη φορά βλέπω να στενεύει ένας κεντρικός δρόμος για να γίνουν πεζοδρόμια……να πω πως η πόλη μας έχει κάνα εκατομμύριο κατοίκους και δεν χωράνε……..η λεωφόρος φυλής είναι ο κεντρικός οδηκος αξωνας της πόλης και αντί να γίνει πιο πλατύς ….. έγινε πιο στενός!!!!! Όταν θα πέφτουν τα καντήλια και οι μούντζες ……..όταν θα γίνονται τροχαία ατυχήματα τότε που θα κρυφτειτε;;;;;; Εγώ σας λέω ότι είστε ανόητοι……..μην πω μαλακές και γίνω κακος .!

 

Ποιό μεγάλο μυαλό σκέφτηκε να στενέψει έναν τόσο επικίνδυνο δρόμο;
Ποιος θα ανάλαβει την ευθύνη για τα ατυχήματα που θα προκυψουν;;
Γιατί όλο αυτο;;;
Μια εξήγηση;;;;

 

Είναι γεγονός ότι οι ευθύνες τόσο του Δημάρχου κ. Παππού όσο και του Αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων κ. Σχίζα, είναι τεράστιες.

 

Δεν δημοσιοποίησαν ΠΟΤΕ τα σχέδια τους για την ανάπλαση της Λεωφόρου Φυλής, ούτε καν ενημέρωσαν το δημοτικό συμβούλιο.

 

Δικαίως διακινούνται από πολίτες και επιχειρηματίες της περιοχής ότι πρόκειται για ένα έργο «αντίδωρο» της διοίκησης προς τους ΡΟΜΑ που έχουν καταπατήσει κατά μήκος την κεντρική οδική αρτηρία των Άνω Λιοσίων.

 

Οι δημότες προειδοποιούν με κινητοποιήσεις απέναντι σε αυτήν την υποβάθμιση, προκειμένου να γίνει παύση των εργασιών πριν θρηνήσουμε θύματα.

Αναμένουμε μια απάντηση που θα καθησυχάζει τους δημότες οι έλαβαν υπόψιν όλες τις παραμέτρους και ότι η ανάπλαση της Φυλής δεν θα είναι επικίνδυνη.

 

Ο προϋπολογισμός του έργου σύμφωνα με τη μελέτη που εκπόνησε ο Δήμος Φυλής ανέρχεται στα 4.981.000 εκατ. €, χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής, δημοπρατήθηκε και εκτελείται από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Φυλής

%d bloggers like this: