Να ανοίξουν τα σχολεία ή να μην ανοίξουν;

Φόβους για το άνοιγμα των σχολείων και ιδιαίτερα των Δημοτικών,

εκφράζει μερίδα επιστημόνων,

καθώς όπως εισηγούνται, είναι μεγάλο το ποσοστό των ασυμπτωματικών παιδιών που δεν νοσούν μεν, αλλά μπορούν να μεταδώσουν αθόρυβα τη νόσο στους γονείς ή τους ηλικιωμένους και ευπαθείς συγγενείς τους.

 

 

Το κλείσιμο των σχολείων,  στις 11 Μαρτίου, ήταν από τα πρώτα μέτρα της κυβέρνησης για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού.

 

Ήταν μια σωστή απόφαση μιας και προστατευτηκαν

παιδιά, γονείς αλλά  και οι ηλικιωμένοι που ανήκουν στην ευπαθή ομάδα.

 

Πολλοί ήταν βέβαια και οι γονείς που είχαν σταματήσει να στέλνουν τα παιδιά τους, ειδικά μικρότερης ηλικίας, εξαιτίας του πανικού που είχε δημιουργηθεί.

 

Η Υπουργός Παιδείας δήλωσε πριν λίγες ημέρες ότι θα ανοίξουν τα σχολεία σταδιακά και ότι

«Συνεργαζόμαστε με τον ΕΟΔΥ για την παροχή οδηγιών για τα ατομικά μέτρα προστασίας και στην εκπαιδευτική κοινότητα»

 

Όμως γεννάτε το ερώτημα ιδιαίτερα  για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση που οι ιδιαιτερότητες είναι πολλές και σε σημαντικό βαθμό αντικειμενικές πόσο σωστό είναι να ανοίξουν τα δημοτικά;

 

Σε αυτή την κρίσιμη καμπή της εξέλιξης της νόσου είναι σημαντικό να μην γίνουν λάθη. 

Αναρωτιόμαστε

Πως θα πείσεις και θα είσαι σίγουρος ότι θα σε ακούσει ένα παιδάκι δημοτικού με  την αμέλεια που χαρακτηρίζει την ηλικία του να πειθαρχήσει στα μέτρα και να αυτοπροστατευτεί;

 

Πως θα πείσεις ένα παιδάκι του δημοτικού στο διάλειμμα να μην παίξει με τους φίλους του, να μην αγκαλιαστεί μιας και το σχολείο στις μικρές ηλικίες αντιμετωπίζεται ως ένας χώρος για παιχνίδι;

 

 Τα παιδιά του δημοτικού αγκαλιάζονται, παίζουν μαζί, κυλιούνται στο πάτωμα, τρώνε από το δοχείου του άλλου παιδιού και φυσικά χρησιμοποιούν κοινές τουαλέτες.

 

Σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να βασιστείς στην υπευθυνότητα ανθρώπων, οι οποίοι λόγω ηλικίας συχνά αφαιρούνται και ξεχνιούνται.

 

Σε αρκετά σχολεία υπάρχει πληθώρα μαθητών λόγω έλλειψης αιθουσών και οι υποδομές υγιεινής  είναι οριακές όπως κατά καιρούς αναφέρουν δάσκαλοι και καθαριστές.

 

 

Επίσης, τα περισσότερα παιδιά τα πηγαινοφέρνουν οι γιαγιάδες και οι παππούδες, οι οποίοι εξυπηρετούν τους γονείς που δουλεύουν.

 

Πώς θα ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα εάν θέλουμε να προστατεύσουμε τους μεγαλύτερους σε ηλικία;

 

Αυτές οι απλές για την καθημερινότητα των σχολείων καταστάσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι τελικά τουλάχιστον τα δημοτικά σχολεία θα έπρεπε να μην  ανοίξουν τη φετινή χρονιά.

 

 

Πριν από λίγες ημέρες, για το συγκεκριμένο ζήτημα τοποθετήθηκε και ο λοιμωξιολόγος Μάριος Λαζανάς, ο οποίος δήλωσε:

«Να τελειώσει τώρα η σχολική χρονιά».

 

Την άποψη ότι τα σχολεία δεν θα πρέπει να ανοίξουν «και να τελειώσει τώρα η σχολική χρονιά» την εξέφρασε στον ΘΕΜΑ 104,6 ο παθολόγος-λοιμωξιολόγος και μέλος της επιτροπής ειδικών του υπ. Υγείας Μάριος Λαζανάς.

 

«Ίσως να πρέπει να ληφθεί μια μέριμνα για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών» επισήμανε

και πρόσθεσε ότι

«δεν θεωρώ ασφαλές (σ.σ. να ανοίξουν τα σχολεία)

γιατί τα παιδιά δεν έχουν αντισώματα, δεν έχουν προσβληθεί. Πώς θα βρεθούν τα παιδιά σε μια αίθουσα 30 ατόμων;»

 

 

Η πρόεδρος της Πανελλήνιας Εταιρείας Εντατικής Θεραπείας και πνευμονολόγος Αναστασία Κοτανίδου

«Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να ανοίξουν τώρα τα σχολεία κατά τη γνώμη μου.

 

Και να πούμε ότι ανοίγουν αύριο τα σχολεία, πρώτον, δεν νομίζω ότι πολλοί γονείς θα στείλουν τα παιδιά τους.

 

Δεύτερον, έχει νόημα να ανοίξουν τα σχολεία μόνο για τα παιδιά που περιμένουν να δώσουν Πανελλήνιες εξετάσεις»

 

«Αυτή τη στιγμή ο κόσμος είναι σε μεγάλο φόβο, πολλοί γονείς θα έχουν δεύτερη σκέψη, δεν θα πάνε πολλά παιδιά στο σχολείο.

 

Ο προβληματισμός των γιατρών είναι εύλογος.

Γι’ αυτό και οι επιστήμονες εκφράζουν αντιρρήσεις για την επαναφορά τους στο σχολείο, καθώς, όπως λένε υπάρχει σοβαρός κίνδυνος διασποράς της νόσου COVID-19 στον πληθυσμό.

.

%d bloggers like this: